Yang Amat Berhormat Mohamed Azmin Ali. Menteri Besar Selangor

Thursday, July 3, 2008

Skandal Sex dan Liwat Najib & Altantuya

Malaysia hari berada dalam keadaan yang amat memalukan apabila Timbalan Perdana Menterinya, Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansur telah mencemarkan nama negara dengan berbagai pelakuan sumbang dan jijik yang diperakukan secara bersumpah oleh rakyat.

Penyiasat persendirian, Balasubramaniam Perumal hari ini mendedahkan Timbalan PM telah melakukan hubungan seks dengan Altantuya.

Dalam sidang media di Ibu Pejabat KeADILan pagi ini, Balasubramaniam telah memberikan beberapa butiran yang menunjukan hubungan Timbalan Perdana Menteri, Najib Razak bersama dengan Altantuya.

Beliau turut mendedahkan Najib Razak telah memperkenalkan Altantuya kepada Penganalisa Politik, Razak Baginda di satu pameran berlian di Singapura.

Namun apa yang menggemparkan adalah: Najib pernah menyetubuhi mangsa. Menurut Balasubramaniam, siasatan beliau mengesahkan berlakunya hubungan seksual diantara Timbalan Perdana Menteri itu dan mangsa.

Tambah Balasubramaniam lagi, mangsa tiada masalah untuk diliwat oleh Timbalan Presiden Umno (Najib Razak) itu.

Dalam akuan berkanunnya, Balasubramaniam berkata beliau pernah berbual dengan Altantuya - yang dikenali juga sebagai "Aminah" - di luar pagar rumah Abdul Razak pada 19 Oktober tahun itu semasa bertugas mengawal rumah majikannya.

Dalam perbualan mereka, penyiasat itu mendakwa wanita itu memberitahunya:

* Altantuya bertemu dengan Abdul Razak dan Najib di Singapura.

* Mereka bertiga pernah makan malam bersama di Paris.

* Wanita itu pernah dijanjikan wang komisyen US$500,000 berhubung urusan pembelian kapal selam.

* Altantunya memerlukan wang untuk menebus kembali rumah yang dibelikan untuknya oleh Abdul Razak tetapi telah dibiayai semula oleh saudara lelakinya.

Selain maklumat tersebut, dakwa Balasubramaniam lagi, penganalisis politik yang dekat dengan pemimpin negara itu juga memberitahunya:

* Najib memaklumkan kepadanya (Razak Baginda) bahawa mereka berdua (Najib dan Altantuya) pernah melakukan hubungan seks.

* Oleh sebab beliau sekarang timbalan perdana menteri, Najib meminta Abdul Razak menjaga Altantuya agar wanita berkenaan tidak mengacaunya.

* Ketiga-tiga mereka – Najib, Abdul Razak dan Altantuya - didakwa pernah makan malam bersama di Paris.

* Altantuya menuntut wang komisyen sebanyak US$500,000 daripadanya berhubung pembelian kapal selam Malaysia di negara itu.

................

Dalam satu perkembangan lain Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengaku bahawa Saiful Bukhari Azlan datang menemuinya beberapa hari sebelum dia membuat laporan mendakwa diliwat oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


35 comments:

umisa said...

salam,
najis patut dikenakan pengantungan tugas, kerana seorang yang melaku sex dgn atantuya dan penbunuh

Mohd Ashraf Bin Ahmad Khidzar said...

ada getar suara Najib..
ada kerut resah di wajahnya..
anak mata meliar tanpa arah..

kulatlapok said...

salam KERAJAAN RAKYAT,

Bro punya post ni semuanya panas2. syok juga melayannya. Ni ari kita semua tengok 2 sidang akhbar saling balas membalas serangan. Satu dari pihak Anwar dengan barisan panglimanya dan satu lagi dari Najib yang bersahaja secara gentleman seorang diri aje.

Yang menarik kedua-dua sidang akhbar ini, aku suka dengar komen dari Najib yang mengatakan "budak ni (si jantan lembut tu) datang berjumpa dia mengadu kena sondol.

Lepas tu baru dia buat repot polis." Tapi kenapa mengadu kat Najib? Kenapa tak terus kat PakLah ke atau lain-lain pemimpin atau terus je buat repot Polis? Pastu korang ingat tak? Dalam statment akhbar Najib kata dia tak pernah mengenali budak ni..?

Pelik dah jumpa Najib baru buat repot. Jeng..jeng..jeng..

abe MIE said...

Berdasarkan pengalaman dan cakap-cakap seharian pasal liwat kes anwar, abe MIE bahagikan kepada dua


TAK BETUL- Anwar Tak buat

1. Anwar seorang manusia yang masih berakal. Logik ke Anwar hendak buat benda itu. Kita sebagai manusia yang ada akhlak dan berfikiran bodohpun tidak akan lakukan. Haiwanpun tidak pernah lakukan.

2. Usia Anwar sudah 60-an jadi takkan dia hendak buat benda terkutuk itu. Kalau melibatkan perempuan (seks bebas), abe MIE percaya dan banyak cerita yang orang melihat Anwar memang 'kaki perempuan'. BUAYA POLITIK. Anwar bebas hendak mencari perempuan luar negeri, pergi Hawaii, Bali, Bangkok... kenapa dia hendak juga lubang 'al-juburi'? Busuk pula tu.


3. Anwar baru sahaja bebas dari lokap, enam tahun lamanya dan kini baru sahaja dua, tiga tahun bebas. Adakah dia mahu hidup dalam lokap? Mungkin dia akan mati tidak lama lagi?Takkan dia masih berminat dengan 'al-juburi'?

4.Anwar mempunyai pendapat yang logik dan boleh diterima, iaitu dia sebenarnya diperangkap dan terperangkap. Alasannya- kerana ada 4 orang YB BN hendak masuk PR (keluar BN), kerana tindakannya mahu bertanding dalam pilihanraya. Ada orang hendak menguburkan dan memburukkan namanya.


5. Kesnya sama dengan kejadian 1998. Dulu Mahathir, pemerintah kuku besi. Kini Pak Lah pemerintahan 'kuku plastik'.

6. Apabila mellihat Azizah semua orang menagih simpati kerana dia tahu siapa Anwar? Buruk-buruk Anwar suami pun, laki Azizah juga. Sudah Ada beberapa orang anak dan tak akan lakukan perkara itu.


7. Anwar melaporkan kepada polis dan akan menyaman si mangsa yang menuduhnya liwat. (Tapi dalam masa yang sama dia mengakui yang polis dan sistem kehakiman Malaysia tidak betul)??



YANG BETUL- Anwar 'kemungkinan Lakukan'

1. Ada mengatakan buntut si mangsa ada kesan 'lubang'.. dan abe MIE tidak pasti air mani itu ada atau tidak wujud. Air mani memang ada tapi tidak tahu ia milik siapa? SIapa bapanya.. Membazir buang begitu aje...


2. Anwar menuduh semua orang terlibat. Ketua polis, ketua hakim, PM, TPM, Isteri Najib... semua orang BN.. adakah mereka semua jahat? Adakah mereka tidak akan diadili oleh Allah bila mati nanti? Adakah mereka semua gila? Mereka juga tahu hukum -hakam dan KALAU MATI AKAN DIBALAS...


3. Kenapa pada mulanya ANwar sembunyikan diri? 1998, dia berani dan lawan Tun Mahathir yang gagah? sedangkan dengan 'BN lembik' dia lari? Dulu ANwar kata- lawan tetap lawan... sekarang kenapa dia tidak lawan Tun Mahathir? Yang lawannya ialah Pak Lah juga.


4. Kenapa memilih Kedutaan Turki yang kita tahu negaranya sekularnya. Kenapa tidak minta perlindungan kedutaan negara Indonesia? Iran, Pakistan, Kuwait atau negara Islam lain? Mereka juga ada kekebalan sebagai kedutaan.


5. Kenapa Anwar tidak menjawab masalah peribadinya dan menyalahkan masalah itu adalah masalah politik? Dari dulu lagi. Anwar dikenai sebagai pelakon politik yang berjaya antara yang juara. BEST NO.1


6. Kenapa Anwar tidak bersumpah berkanun macam dilakukan Raja Petra? Atau bersumpah di masjid kalau dia tiada masa? Jangan kaitkan masalahnya kini dengan masalah orang lain. Nanti kalau ramai menjawab, lain cerita dan banyak pula Anwar kena jawab.


7. Kenapa Anwar meminta bantuan barat? tidak negara Islam? Bukan maksud kedutaan, tapi melibatkan diplomasi negara.


8. Kenapa keluarga si mangsa dan mangsa sendiri diancam? Kalau Anwar tidak bersalah, biarlah mahkamah menetukan. Takkan hendak mengadili kes ini di mahkamah dunia pula? Atau diadili di USA?


9. Kenapa Anwar memburukkan negara? Badan kehakiman dan polisi? Anwar adalah satu nyawa sahaja sedangkan kita semua adalah melibatkan jutaan nyawa. Mana penting, maruah seorang atau maruah jutaan orang? Jangan samakan Malaysia macam Iraq atau 'negara karnibal' (orang makan orang). Anwar boleh pilih mana-mana negara yang dia suka dan boleh pilih mana-mana negara yang dia akan ditanam. Tapi jangan burukkan Malaysia yang dipimpin oleh Orang Melayu Islam. Adakah Anwar mahukan Karpal Singh, Lim Guan Eng atau Sivarasa jadi PM!!!


10.Anwar seorang kaki perempuan dan banyak gambarnya dengan perempuan lain. Itu tidak boleh dinafikan. Tun Mahathir sendiri pernah memberitahu yang Anwar berlagak alim kucing sahaja. Dia banyak mendengar masalah peribadi Anwar semasa menjadi TPM (masa itu dia YB dari BN) fikirlah sendiri.

Mana betul dan mana tak betul... Ezam sendiri memberitahu yang masalah Anwar adalah masalah dia seorang dan jangan melibatkan orang lain, agama lain, negara lain, ... BENDA MACAM NIE PUN TAK BOLEH BUAT MACAM MANA NAK TURUNKAN HARGA MINYAK...

pkrpasdap.blogspot.com

semut said...

tadi najib kata anwar serang dia semata2 nak cover kes liwat.. padahal najib timbulkan kes liwat lepas RPK buat akuan sumpah yg rosmah terlibat.. bodoh punya najib.. amik keris tikam bibir merah dia baru tau..

nice blog bro!

Bakree said...

SD SD ni..bukanlah semua pun betul, jgnlah cepat sgt menuduh jari sebab apa yang SEORANG tu cakap. kan dah jadi trend ni buat SD. dahlah timing tu begitu perfect sekali. mungkin semua ni permainan politik saje..

Anonymous said...

We have great LIARS as our LEADERS piloting the Executive,Judiciary,PDRM & AG and now our country is famous as one Uprising 4C Country : "CORRUPTIVE,CONCORTIVE & COERSIVE CULT"

Anonymous said...

Memang memalukan. Tapi pembunuh, perogol,perampas suami orang dan perampas isteri orang bila menjadi DPM inilah hasil yang kita dapat?

Mogen Ali Rico said...

Salam,

Minta maaf kepada pro BN(Mie) dan pro BA.Persoalan dan kenyataan yang ingin diutarakan

1-Jika benar Anwar didapati bersalah dlam tuduhan "ITU",adakah ianya boleh mengurangkan kesengsaraan rakyat terhadap isu utama yang diperjuangkan selama ini.Reformasi yang dilaung2kan, seruan takbir yang bergema semuanya palsu?

2- Isu dasar dalam perjuangan rakyat nyata utk meningkatan ekonomi, menghapuskan pentadbiran rasuah, isu salah guna kuasa pemimpin kerajaan, isu keadilan rakyat, isu minyak, isu bahasa, isu kehakiman, isu kebebasan polis dan sebagainya.Tidak ada satu pon disentuh ttg isu utk menyelamatkan individu tertentu.Jika anwar benar bersalah adakah semua perjuangan dasar ini patut dilupakan?

3-Biarlah anwar diadili dgn sistem kehakiman yang terbaik..kalo beliau mmg benar bersalah biarlah tuhan menentukan balasannya samaada di dunia mahupon di akhirat.Kalo beliau tidak bersalah, kita bersama2 beliau memperjuangkan perjuangan dasar ini.Ingat..kita berjuang bukan kerana anwar, kita berjuang atas dasar perjuangan.

4- Jika kerajaan sedia ada juga memperjuangkan perjuangan dasar yang sama,apakah kite perlu lagi barisan rakyat?

Dgn Skandal Najib dan skandal Anwar sebenarnya telah menyebab kita terpesong dgn matlamat asal perjuangan.Kita tidak lagi membincangkan ttg penderitaan rakyat tetapi kita skrg heboh membincangkan ttg skandal individu.

Mungkin semua ini telah diduga oleh mereka2 yang merancang.Wallahualam..

KELING BOTOI said...

Abg Mie

balik balik ni modal ko.rata rata blog ko tabur statement najis ko...


NC4JIB

dia cocok di sana dia cocok disini..

Anonymous said...

Aku sokong nasihat Mufti Perlis, Anwar, Najib, Rosmah, Pak Lah, budak bontot tu, semua kena buat Sumpah Laknat. Nak buktikan sape benar.

SD Mania said...

Alah, setakat SD tu tak boleh pakai la. Semua yang dia cakap tu semua hearsay. Dia dengar dari orang, bukan dia ada ditempat kejadian. Tak boleh dipakai dimahkamah pun, takda nilai. Semua ni kerja Anwar nak cuba tuding jari dekat arah lain sebab nak cuba divert kisah dia.

Desperado said...

Salam Kerajaan Rakyat...

Anwar juga juga memalukan negara dengan menyelak kain membuka pekung kepada AMERIKA SYARIKAT yang sememangnya menyokong perjuangan GAY serta menghalalkan perkahwinan SEJENIS...

Najib dan Rosmah karang cerita tak habis...sangkut tengah jalan..ada orang lain tolong sambung skrip...semua jadi haru biru...

Kerajaan Rakyat...kome la jadi PERDANA MENTERI...

alifreyes or said...

kepada abe mie..

kalo anwar tak lari..

die akan mati mcm altantunya

so kes selesai...

abes citer....

Master Yoda said...

Salam sedara blogger....

Nampaknya, dr komen2 pembaca blog sedara, macam2 teori ye kuar...Terutama dr sedara abe mie kite ni....

Em, takpe, kite tgk babak yg seterusnya....

p/s: Wayang kulit pon tak sekarut politik Malaysia...

kopub said...

anwar tu berdrama je, yang pergi percaya sangat buat apa. tah sapa2 tah nak bunuh dia, berangan dia ni. kalau betul orang nak bunuh dia, lama dah dia jalan. buat apa tunggu sampai dah ada kes? lojik lah. tengok dia rilek je berjalan sana sini. layan sangat lah lakonan anwar tu..

Anonymous said...

hmmmmm...mcm2.Naik nyampah dgn depa2 ni suma, tah apa2. nway, apa jd ngan MT? x available dr td... anybody know???

Anonymous said...

hmmmmmmm....mcm2. Depa ni x tau malu lak tu. Jawab selamba jer mcm xde apa2. nwy, ada sapa2 tau apa dh jd ngan MT? x available dr td...frust la...

KELIRU said...

Bala tarik balik akuan berkanun
Jul 4, 08 11:11am
APA PASAL NI !!!!! KELIRU LA!!!!!

Penyiasat persendirian, P Balasubramaniam membuat kejutan lagi apabila mendakwa beliau telah dipaksa membuat akuan berkanun mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Altantuya.LAGI
Akuan berkanun baru
sidang akhbar

Abas said...

Salam:-

Itu PI Bala sudah tarik balik statement akuan bersumpah: " Najib perkenalkan Altantuya kepada Razak Baginda...." dan " Najib lakukan hubungan seks dengan Altantuya.

Katanya dia diugut untuk buat kenyataan yang pertama tu. Tak sampai 24 jam semuanya boleh pusing dari depan pergi belakang.

Aiooo...,sudah tukarkah...

Anonymous said...

Kabar dari Bukit Nyaman,

Balasubramaniam telah diekori oleh Special Branch (SB) malam tadi. Setelah diberi tekanan dan ugutan oleh SB atas arahan Tan Sri Musa Hassan dan Tan Sri Gani Patail, Bala telah mengubah pendirian dan mengubah Akuan Bersumpahnya.

SB beritahu Balasubra: “C-4 masih banyak lagi, kamu nak tak?”.

Apa nak jadilah dengan negara kita ini?. Bala telah diugut. Nyawa dia dan keluarganya atau tarik balik akuan bersumpah yang libat Najib..

Mana pergi laki aku, Tun Mahathir? Hidup lagike sudah mati?

menantu bapak said...

Siapa penulis cerita liwat ni.Dah kelam -kabut jalan ceritanya.Ni si Bala tarik akuan bersumpah semalam,buat yg lain.Kenapa tak panggil pengarah liwat 1998 tu.Liwat 2 ni membuatkan penonton pening kepala,byk sangat kontroversi.Tak nak tengoklah,jalan cerita macam tak logiklah.

Anonymous said...

nak kongsi sket ngan yg x tau dan yg tau.. br baca dlm MT td, ada satu komen kata BAPAK TIRI saiful asshole tu PAKCIK BINI KAMALUDDIN, anak Bodohwi... is it true???? TOLONGGGGGG!!!!! Nak confirmation... Napa la jd camni.. i smell something REALLYYYYYY FISHYYY here...

alifreyes or said...

huh..

ade duit
ade pangkat

sume jalan je...

Samad said...

Setakat SD macam tu, siapa pun boleh buat..RM4 je..Orang kata la..Tak tau la betul ke tak...

Kerajaan Rakyat said...

Salam semua,

Terima kasih atas kunjungan dan bicara minda.

Dari maklumat yang bolih diterima fikir dan bersandarkan kepada kronologi antara dua Akuan Bersumpah Balasubramanian, kita yakin ada 'tangan puaka' yang mengganggu Bala selepas membuat pengakuan pertama.

mann said...

salam

kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang...kalau belum pun 24 jam dah tukar pengakuan maknanya ada sesuatu yang berlaku...inilah uniknya malaysia...kalau berduit ada pangkat semuanya boleh diubah sekelip mata...yang tak berduit tak buat pun kene...anyway kita rakyat berserah pada yang satu...yang bersalah akan tetap dihukum walaupun didunia lepas diakhirat tidak

wassalam

Anonymous said...

buat najib kaki kelentong..
xapalah jib... kaupun bukannya pandai sangat. naik atas pun x pernah berlawean.ni nak lawan havyweight. mampus kau.terketar-ketarlah kau.senang ngaku ajalah.letak jawatan, abis cerita. lagipun paklah xkan lantik kau jadi pm.

kaj said...

tengah seronok nih mengalahkan bollywood film

Anonymous said...

To abe MIE

aku nak jawab YANG BETUL- Anwar 'kemungkinan Lakukan'.

1. Anwar menuduh semua orang terlibat. Ketua polis, ketua hakim, PM, TPM, Isteri Najib... semua orang BN.

* Ketua Polis ngan Ketua Hakim ORG BN ke ?????? mana leh org politik pegang jawatan nie!!! MANA keADILan NYA ..

2. sekarang kenapa dia tidak lawan Tun Mahathir? Yang lawannya ialah Pak Lah juga.

* Buat pe anwar nak lawan mahatir.. dia bukan PM malaysia lagi ... so lawan Pak Lah la ... PIKIR TUH BIAR LOGIK SKIT ...

3. Kenapa memilih Kedutaan Turki yang kita tahu negaranya sekularnya.

* Sebab Turki adalah negara EU .. EU adalah rakan niaga terbesar malaysia.. so pemimpin BN tak akan berani nak ugut Turki, jika diugut satu EU pasti akan bertindak.. kalo anwar nyorok kat kedutaan indonesia, pemimpin BN nak gertak mudah je halau semua pendatang indon! .. Belajar EKONOMI DULU baru KOMEN!!!!

4. Kenapa Anwar tidak menjawab masalah peribadinya dan menyalahkan masalah itu adalah masalah politik?

* Kenapa pemimpin BN pun tak pernah nak jawab masalah peribadi sendiri dan selalu menyalahkan masalah itu adalah mainan politik sampai mengaku permainan politik sekarang dah sampai tahap terkotor!! saper yg mula kotorkan dulu ???


5. Kenapa Anwar tidak bersumpah berkanun macam dilakukan Raja Petra?

* Dalam perundangan Islam, org yg dituduh tidak boleh membuat akuan bersumpah atau berkanun ... BELAJAR AGAMA SAMPAI DARJAH BERAPA ... BENGAP LA LU NIE abe MIE..

kenyataan ko yang lain2 tu sampah jek ... tak ada makna langsung!!

ishakateng said...

Salam hormat
Allah maha mengetahui akan perbuatan kamu baik najib mahupun sdr anuar.Jangan tuan menjadi batu api biarlah ia diselesaikan secara undang undang islam, kata negara islam,amalkan cara islam taklah ada macam sekarang ,melayu sama melayu bergaduh siapa yang untung cuba bayangkan genarasi anak anak kita yang bakal mewarisi negara ini
macamana agaknya. Fikirlah sendiri.

amiepower said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

assalamualaikum.....
saya sebenarnya pun masih lagi mencari kebenarannya.x tau mana satu yang betul....cuma satu yang saya nak ulas kan sini, dah nampak sangat jelas sape yang menagungkan islam dan sape yang membelakangkan islam..........klu benar najib@bn@umno perjuangkan islam, kenapa isterinya sendiri x bertudung.........pimpinan melalui teladan.............pk la sendiri

Anonymous said...

saya amat kagum dgn anwar. pelbagai rintangan dn tohmahan trpaksa dihadapi. smoga Allah sentiasa memberi kekuatan kpd anwar. Dulu saya ahli umno,pernah pegang jawatan ketua cawangan umno dan merasa juga duduk dlm bahagian umno. memanglah umno AMAT MENJELIKKAN. bagi sahabat2 yg berada dlm umno. cukuplah.... jgn terpedaya lagi. pemimpin umno ramai yg memperalatkan rakyat smata2 kepentingan mereka. BERDOSA saya skiranya masih terus memangkah umno/bn. kita lihat aje dibwh kepimpinan najib. smua perkara yg disebut oleh anwar, tak ada satupun yg dijwbnya. yg dijwbnya hanya omongan 1 malaysia. sama aje rasanya dgn 1 Israel.

Anonymous said...

bile sume ni nak berakhir....

bile negara nak aman...
bile negara islam akan tertegak...