Yang Amat Berhormat Mohamed Azmin Ali. Menteri Besar Selangor

Saturday, January 2, 2010

Dia sudah mati


Augustine Paul dies

PETALING JAYA: Federal Court judge Datuk Seri S. Augustine Paul, who presided over former deputy prime minister Datuk Seri Anwar Ibrahim’s sodomy and corruption trials in 1998, has died. He was 66.

Augustine died at the Selayang Hospital at 2.45pm on Saturday after suffering from a chronic illness for awhile, said his son-in-law Robert Devan, 37.

He leaves behind wife Datin Seri Dr Mary Paul, daughter Dr Juliana Sharmini, 29, and son Alan John, 27.

The casket will leave No. 16, Lorong Taman Pantai 7, Bangsar, Kuala Lumpur on Sunday at 2pm to the Parish of St Peter, No. 441, Section 96A, Jalan Changkat Riong for the funeral service at 2.30pm.


31 comments:

Nazri said...

Takziah diucapkan kpd keluarga mendiang Datuk Seri S. Augustine Paul.semua rakyat Malaysia begitu terasa sedih dgn pemergian Datuk Seri S. Augustine Paul yg telah banyak berjasa kpd negara.

Nazri said...

bro sofi,

aku harap tolong hormat sikit dgn keluarga mendiang yg begitu sedih dgn pemergian org yg mereka sayangi.tindakkan ko menyiarkan rangka manusia agak keterluan.

akiong said...

kurang satu penyakit mahkamah. bila lak musa asang nak ikut dia. musa asang/ gani setail/ ogostin bagus tanah dalam satu lubang.

storm62 said...

mati "pecah perut" kut?...kah kah kah.

kurang sekor "kangaroo" dimahkamah Malaysia.

bye bye irrelevant "kangaroo" !!!

Kerajaan Rakyat said...

Salaam sdra Nazri,

Kalau sdra ingin menangis justeru rasa sedih sdra yang teramat sangat; sdra bolih terus menangis. Lagi baik sdra dok sebelah jerangkong itu dan menangislah bersamanya.

Mati atau mampos sama saja untuk harami tu. Hakim belaan Mahathir..!!! Hidupnya membawa sial. Dia mampos, saya gembira...!!! Manusia harami Mahathir, Musa Hasan, Gani Patail mungkin sugul atas kematian ini.

storm62 said...

wei nazri biawak,

bila mendiang A.Kugan mati dibelasah oleh polis ko tak kata mcm nie?....ko lagi kata dia seorang pencuri kereta? lagi pun kes tu tidak dibuktikan dimahkamah pulak.

mengapa ko tak hormat sama Kugan dulu?

pordah biawak nazri.

yg nie telah menghina DSAI dgn cara penghakiman dia yg kejam, zalim, kotor dan busuk. kenapa ko masih sokong?....ko nie betui2 pengkhianat bangsa dan agama......phtuiiiiiiiiii.

Anonymous said...

he died a failure.....in disgrace to the institution he represents.......no decent soul should forgive him for what he has done.

by the way, he has sold his soul to the mamak....and he deserved the bashings of all peace loving malaysians......

The MIND!!!

moneyads4u @ abalzai@gmail.com said...

salam..

itu dia sekor demi sekor dah mampus. Tak lama lagi ada sekor lagi Nazri haprak pendusta kebenaran.

Allah Hu

Anonymous said...

ha dah mampus pun sekor!!!
bila lagi yg lain2 nak mampus!!!!
kalau hidup menyusahkan org,baik mampus,behe tanoh
jilat chok, kato ore kelate!!!

bekas ahli UMNO yg dah taubat..

Nazri said...

bro sofi,

tolong removekan gambar rangka manusia tu.hormat sikit pada keluarga si mati.aku tahu ko marahkan Datuk Seri S. Augustine Paul kerana menghukum DSAI di atas kesalahan terbabit dgn isu liwat.tapi semua perkara itu dah lama berlalu dan lupakan sahaja isu liwat yg dah lepas-lepas tu. tak baik mengungkitkan isu-isu yg dah lepas-lepas.

Nazri said...

kita kat dunia ni tak payahlah nak buat andaian ataupun tuduhan yg bukan-bukan terhadap Datuk Seri S. Augustine Paul.Jika betullah Datuk Seri S. Augustine Paul ada membuat salah di dunia, biar Tuhan sj mengadilinya.kita sbg manusia ni hanya tahu membuat andaian ataupun tuduhan tapi Tuhan lebih maha mengetahui segala-galanya drpd kita.

Anonymous said...

kan aku tampo juga nazri bodoh nie.....meluat plak aku.....

Hj Rock!!

LAT said...

The fear of the GOD prolong days ; but the years of the wicked shall be shortened for the wicked shall not inhibit the earth. Now he has to answer to the Almighty GOD with his 320 pages of judgement as he did to Anwar.

Seri Alam DiRaja said...

Salam semua untuk titipan dan renungan...

Datuk Seri S.Augustine Paul banyak berjasa untuk apa tu?? Dia banyak meruntuhkan ketelusan sistem keadilan di negara ini yang mempamerkan banyak unsur-unsur rasuah serta ugutan oleh tangan-tangan kuasa eksekutif sejak zaman Tun Salleh Abas lagi bagi memesongkan keputusan yang sahih.

Takziah buat seluruh keluarga Datuk Seri S.Augustine Paul yang masih kehilangan insan yang tersayang. Namun ahli keluarga Datuk Seri mengetahui apa yang berlaku dan apa yang tersirat sepanjang karier mendiang sebagai seorang hakim.

Untungnya mendiang mengikut seluruh telunjuk kuasa eksekutif yang rakus untuk terus berkuasa berbanding dengan Tun Salleh Abas yang dimalukan oleh Tun Mahathir melalui pemecatan yang paling hina. Ada lebih baiknya saudara Nazri meneliti dan membaca buku yang ditulis oleh Tun Salleh Abas yang bertajuk 'KEBEBASAN KEHAKIMAN (Singa terjerat dibawah takhta)' Baca dan nilai terlebih dahulu perjalanan tangan-tangan jahat mengucar kacirkan sistem kehakiman di Malaysia sejak di zaman beliau sehingga hari ini.

En Nazri jangan terlalu pasif dan mudah mendengar apa yang berada di depan mata tanpa mengkaji atau meneliti dari sumber yg sebenar. Sistem kehakiman di Malaysia pada masa ini amat rapuh dan dikuasai oleh amalam rasuah yang semakin menjadi-jadi sehinggakan bebalnya sistem kehakiman kerana menyebelahi katholik Kristian membenarkan penggunaan nama Allah. Sapa yang mengadili kes tersebut?? Hakim berbangsa cina yg bebal dalam pandangan serta tentangan majoriti rakyat yg beragama Islam apabila keputusan telah dibuat. Malu dengan sistem kehakiman negara yang telah mula diperkotak katik oleh anasir luar yg cuba menganggu gugat negara.

FIKIR-FIKIRKANLAH WAHAI BANGSAKU YANG BERDAULAT

fidel castro said...

nazri biawak berkata..

Takziah diucapkan kpd keluarga mendiang Datuk Seri S. Augustine Paul.semua rakyat Malaysia begitu terasa sedih dgn pemergian Datuk Seri S. Augustine Paul yg telah banyak berjasa kpd negara.
---------------------
Nazri biawak kalau kau nak bersedih kerana kematian tok guru kau tu kau punya pasal lah. kau wakil sapa berani berkata bagi pihak semua rakyat malaysia? aku gembira kerana seorang pembelot dah mati.

jai said...

Nazri said...

kita kat dunia ni tak payahlah nak buat andaian ataupun tuduhan yg bukan-bukan terhadap Datuk Seri S. Augustine Paul.Jika betullah Datuk Seri S. Augustine Paul ada membuat salah di dunia, biar Tuhan sj mengadilinya.kita sbg manusia ni hanya tahu membuat andaian ataupun tuduhan tapi Tuhan lebih maha mengetahui segala-galanya drpd kita.

January 2, 2010 10:14 PM

Kah kah kah...

Tuhan mana yang ko maksudkan ni biawak weiii...???

Augustine paul tu mati menghadap tuhan yang mana???

Ko ni Islam mazhab apa???

Atau ko ni sebangsa dengan Hakim Gula2 Hacks tu???

Kah kah kah...

Kalau ko tak tau ko jangan mengada-ngada nak bercakap soal agama atau ketuhanan di sini!!!

Atau dalam kata lain lebih baik ko jangan bercakap soal agama, paham tak bahalol???!!!

Kah kah kah...

storm62 said...

"tolong removekan gambar rangka manusia tu." - biawak nazri.
......................................

ya ya ya, yang ni aku setuju, remove gambar rangka manusia dan tampalkan gambar rangka biawak dgn lidah yg bercabangnya....esuk taruh gambar biawak nazri kat depan kereta jenazah tu.

kasi tanam skali, baru lengkap.

Anonymous said...

seorang kelling dari india mengikut telunjuk seorang lagi keling dari india mempariahkan institusi kehakiman negara.....

namun tak semua orang yang berasal dari india yang jahat. ini adalah pengecualian kepada berjuta2 lagi rakyat malaysia berketurunan india yang sudah menyumbang kepada kemakmuran bumi malaysia ini. Bagi mereka kita mengucapkan berbanyak terima kasih.....

bagi 2 keling ni, kita doakan mereka terlingkup!...ada lagi keling nama lingam pun sama kita doakan dia terlingkup sama....

The MIND!!!

p/s - nazri, if you want to show off your civility, support the humane cause....not hypocrites and dictators!

Watan said...

Salam,

Hakim yang dah pergi tu memang berjasa atas tulisan dan kepakarannya dalam bidang pembuktian yg jadi rujukan peguam dan pelajar undang - undang. Itu di akui namun malang sekali kepakaran dan kebolehannya tidak digunakan semasa perbicaraan kes liwat DSAI dahulu menyebabkan orang lain teraniaya untuk beberapa tahun dan saya percaya parutnya masih ada hingga kini.

Saudara yg seorang itu rasanya dah terlalu tegar untuk dinasihatimalang sungguh dia tak dapat melihat penganiyaan yg telah dilakukan. Siapa sebenarnya dia?

edie said...

oh..sedihnya...pergi juga seorang hakim yang teraaammmmaaaaattttllllaaaahhh adilnya...isk..isk...belum sempat kes liwat 2...kau dah mati duuullluuu....isk isk...kim salam kat mohtar yee...

WARIS XZ said...

Apalah kao ni Nazri...puak begini Allah dah sedikan tempatnya di...... (fahamlah...kao tak faham tak, pergi mengaji). Kita Bimbang yg Islam...mati Allah akan diadiliNya...Nerakake atau Syurga. Agak2nya kao gie mana??? Allah saje yg. MAHA ketahui...Wallahulaam

batangJoran said...

undang-undang di bawah umNobn..

- bekas menteri besar beragama islam rogol anak sebangsa sendiri tidak salah. mangsa yang dirogol salah. orang yang memperjuangkan mangsa rogol masuk penjara.

- bekas menteri besar songlap duit berjuta RM ke luar negara kena tahan tidak salah, sebaliknya boleh dilantik pula menjadi menteri kerajaan umNObn. kes "i no speak inggeres"

- doktor gigi. bekas menteri besar seleweng dan salahguna kuasa siap boleh bina mahligai berjuta RM masih lagi berkilaran. cipta bermacam propaganda perkauman masih lagi bebas dan tidak bersalah.

- bekas guru. menteri besar kini, sekejap sahaja mampu mengumpul wang berjuta RM untuk disimpan diluar negara. tidak disisat sebaliknya masih kekal menjadi menteri besar.

- kes diubah dan pinda-pinda sesuka hati bagi memastikan DSAI bersalah meskipun tiada fakta yang kuat menyabitkan kesalahan DSAI.

- Raja Petra yang melaporkan VVIP negara terlibat dengan skendal pembunuhan wanita mongolia terpaksa melarikan diri kerana tiada jaminan ketulusan penghakiman. orang yang dilaporkan terlibat tidak disisat tetapi yang melaporkan didakwa menghasut.

- orang umNObn, ketua bahagian umNo yang memainkan sentimen perkauman ketika berkempen tidak di tangkap dan sumbat ke Kemunting, sebaliknya orang yang menegur dan tindakan orang umNO ini pula yang kena sumbat ke ISA.


sekadar beberapa contoh undang-undang yang ada kat malaysia.. asalkan umNO semua boleh..hebat 1malaysia ni......

Nazri said...

sejak mahkamah membenarkan penggunaan nama 'Allah' oleh katolik kristian, nape hanya pemimpin melayu umno je yg lantang bersuara dan membantah tindakan mahkamah ni?nape wakil PR yg beragama islam senyap sunyi dan tak membantah pun?ini jelas menunjukkan yg UMNO mmg sebuah parti yg memperjuangkan Islam yg sebenar.

tajam said...

ASsalamualaikum...salam perjuangan...

Anda dijemput hadir beramai-ramai di stadium kajang sempena majlis penutup Karnival rakyat malam ini dan bersama-sama malam ini ialah MB selangor dan DSAI... datanglah beramai-ramai.

Penyokong Umno said...

Seri Alam DiRaja said...

Sistem kehakiman di Malaysia pada masa ini amat rapuh dan dikuasai oleh amalam rasuah yang semakin menjadi-jadi sehinggakan bebalnya sistem kehakiman kerana menyebelahi katholik Kristian membenarkan penggunaan nama Allah. Sapa yang mengadili kes tersebut?? Hakim berbangsa cina yg bebal dalam pandangan serta tentangan majoriti rakyat yg beragama Islam apabila keputusan telah dibuat. Malu dengan sistem kehakiman negara yang telah mula diperkotak katik oleh anasir luar yg cuba menganggu gugat negara.

---------------------------
ya aku setuju dgn ko.pendpt ko dgn pendpt aku mmg ada persamaan.Sepatutnya perkataan 'Allah' hanya boleh digunakan oleh Islam je dan agama lain dilarang sama sekali menggunakan perkataan 'Allah'.ape kata jom mari kita ramai-ramai turun utk membantah tindakkan mahkamah yg membuat keputusan tak masuk akal ni.aku harap ko turun sekali utk membuat bantahan ini.

mad1 said...

boikot barang buatan israel

>> http://www.sott.net/signs/images/barcode.gif

Watan Marhaen said...

alam,

Nazri said...

sejak mahkamah membenarkan penggunaan nama 'Allah' oleh katolik kristian, nape hanya pemimpin melayu umno je yg lantang bersuara dan membantah tindakan mahkamah ni?nape wakil PR yg beragama islam senyap sunyi dan tak membantah pun?ini jelas menunjukkan yg UMNO mmg sebuah parti yg memperjuangkan Islam yg sebenar.
____________________________________________________

Siapa kata? Oh ya awak yg kata....Ustaz Nasha dan Zulkifli Nordin tu siapa? Isu ini banyak khilafnya jadi tak salah klu berbeza dan pelbagai pendapat. Dalam Quran sendiri Allah tak kata Dia tuhan orang Islam sahaja malah Tuhan sekalian alam. Penganut - penganut Kristian di ?Timur Tengah juga guna Allah, di Sabah Sarawak juga guna.

Org UMNO sendiri pun ada yg sokong keputusan itu, semalam kat TV ada yg cadang Rukunegara ditukar kepada Kepercayaan kepada Allah bukan lagi Tuhan. Bukankah elok tu? Bila mereka guna kalimah Allah mereka terikat pada Perlembagaan, maknanya tak sewenang -wenang nak guna kerana jelas Islam itu agama rasmi. Lagipun, kalimah itu hanya untuk takhbar mingguan mereka bukan untuk tujuan lain seperti 'sermon' dlm gereja.

Sekurang - kurangnya mereka akui Allah itu tuhan dan dlm konteks negara ini mereka tak boleh sesuka hati guna kalimah itu pada tempat, masa atau benda lain yg tak sepatutnya. Yang penting, keputusan itu membuka mata umat Islam untuk beringat dan menguatkan iman, taklah cium mulut tunang sesuka hati konon itu moden, kan encik Nzri?

storm62 said...

"ini jelas menunjukkan yg UMNO mmg sebuah parti yg memperjuangkan Islam yg sebenar." - biawak nazri
...............................................

kah kah kah....punya bodoh melayu umno biawak ini.

kata "natang" tu kat DYMM Terenganu tu perjaungkan Islam yg sebenar ke?

kata "take beer" kay Shah Alam tu memperjuangkan Islam ke?....kah kah kah....

rogol anak bawah umur seAgama tu Islam ke?

bawak lari Puteri Selangor nikah kat Thailand memperjuangkan Agama Islam ke?

bawa kepala lembu kata jalan dan pijak tu ajaran sebenar Islam ke?

woiiii melayu umno, ko orang JANGAN lagi nak burukan agama ISLAM kat negara ini....kalo tak suka, boleh bela dan balik ke indon.....kah kah kah.

fidel castro said...

cik nazrina biawak..
kalau alang alang umno nak perjuangkan islam baik guna kan hukum hudud.amacam ? atau ini hanya gimik terbaru dari umno

arabkia said...

Syukur Alhamdulillah,
Kuranglah satu lagi haprak dalam mahkamah dan sistem kehakiman.
Giliran mendiang pulaklah untuk diadili di mahkamah Allah.

Namun begitu, saya tetap menghulurkah ucapan salam takziah kepada keluarga mendiang.

whATEVER said...

aku rase nak tampo nazri nie.. asyik bg komen2 bodoh n hipokrit..