Yang Amat Berhormat Mohamed Azmin Ali. Menteri Besar Selangor

Thursday, January 21, 2010

The MIND!!! - Isu yang mencabar minda


Mamak kutty semalam berkata....

"Peristiwa 2 pesawat merempuh WTC di New York, 911 (September 11, 2001) adalah satu peristiwa yang dirancang (Yahudi!)"...ini kata2 dia semalam!

Tapi apa si mamak ni kata (masa tu dia masih PM malaysia) apabila peristiwa tu berlaku pada 2001?.

"These are acts of terror by terrorists....even the suicide bombers in Palestine are terrorists"

Kata-kata mamak kutty ni pada 2001 itu BERJAYA menghalalkan pihak YAHUDI melabelkan ISLAM ADALAH AGAMA TERRORIS!.....ini sumbangan si mamak kutty ni kepada islam!....Islam serata dunia sudah berjaya DIPARIAHKAN oleh Yahudi!....

Apa pun si mamak ni cakap hari ini, hakikatnya, kengkawan Yahudi dia kat Israel sudah TERKEPUNG oleh tembok konkrit 30 kaki tinggi DAN sudah ditambah dengan tembok KELULI oleh kerajaan Mesir!....akibat takutnya Yahudi kepada mati dari bom2 yang berjalan!!

Hari ni si pejuang islam yang sudah keguguran 'enjin' ini ingin meraih SEMULA nama sebagai pejuang islam?.....dia mula berkata buruk terhadap yahudi ....bahawa yahudi ingin belasah orang Islam?.....untuk itu, saya nak ingatkan mamak tua ni....'the jews knew who are their TRUE enemies!....and who ARE THEIR TRUE FRIENDS!.....and they never mind if their TRUE FRIENDS talked bad about them!....you are their TRUE FRIEND!

Orang tua kutuk ini Ketua Umum sah Umno....kepada penyokong Umno... ko cuba komen sikit putar alam bahasa mamak ni bole?.....aku nak tengok minda ko tu tercabar tak......

Sah, umno ni sudah sesat!

The MIND!!!



27 comments:

Watan said...

Salam,

Die kan dah tue, mudah lupe...takpe, biar tuhan hukum dia kat akhirat. Ingatlah jasa - jasa dia masa jadi PM dulu, Putrajaya, PWTC, Menara Berkembar dan macam - macam. Kita semua dah 'tegok' bagaimana dia modenkan Malaysia....

Tu kot jawaban juak sebelah sana dgn wakilnya yg kata boleh comolot tunang sebab ia moden....hehehe. Dah tua buat cara tua, jangan nak banyak mulut, minda tu dah tak kuat..kan dah kantoi

Nazri said...

ini satu lagi isu yg tak mencabar minda.artikel ni cukup memboringkan dan berasa 'tawar hati' nak buat ulasan.

Anonymous said...

perkasa, umno dan orang melayu....oleh kamarulzaman kamdias....didalam malaysian insider. Ini adalah cetusan dari pemudaumno.org.

depa udah pening. umno kah....perkasa kah...

katanyer perkasa yang BERGhaim ali tubuhkan sebenarnya mengikut perjuangan sebenar dato onn, tunku abdul rahman dan tun razak...perjuangan melayu alif ba ta....

virus, rasuk, amuk dan gejala yang mempengaruhi pemikiran melayu perlu dibendung dengan kaedah yang lebih ke hadapan dari seluruh pemikiran yang ada.....ini rumusan kepada cetusan itu.

yang aku tahu dengan betul2 pasti, berghaim ali sah orang pasir mas....dia bukan nama yahudi....dan juga mamat loklak ni sah....kompom nyata....dia anak didik mamak tua ni.....

ini usaha untuk menghalalkan kepemimpinan mamak yang nyata sudah hanyutkan bangsa melayu yang mulia ini?....

nice try umno.....and kamdias doesnt sound very malay to me either.....macam bunyi kamdar ajer.....sejenis mamak jugak eh!

The MIND!!!

Tropic Thunder said...

setiap balasan yg Allah ta'ala beri pd stiap manusia tu xsemestinya scr directly, klu scr slow2 pon Allah boleh bg, xde hal punyerlah... tp manusia jgk lah kene beringat2...

ex-umno said...

btul da.. Tun Mahathir ni da nyanyuk dah tp TG Nik Aziz blum lagi ye... Tp kite kn ingat la jasa baik beliau yg memodenkan malaysia.. x lupa juga 'jasa' dia menimbulkan reformasi..

Balabaque said...

alahai nazri....

- kalau dah bengap tu BENGAP juga lah....

- awak x payah ulas... KR bukan beriya2 sangat dengan komen sampah engkau tu....

- cisss... perasaaan betul si Nazri ni.... hahahaha...podah!!!!!

storm62 said...

tu dia, nie sekor bapak biawak atau bapakonda.
diani lagi teruk, lidah bercabang tiga.

selepas 911, osama dgn senyumanya berkata dlm video yg dialah perancang 911....bapak biawak ni pulak skrg kata US pulak yg merancangnya....ka ka ka....dasar penipu, pengkhianat, pembohong umno.

Buat malu Rakyat Malaysia saje. Takan melayu/mamak umno tu bodoh, nak kita ikut jugak?....kah kah kah.

kalo diani mampuih pun, jangan tanam kat sini, nanti "contaminate" pulak tanah Malaysia ini. Hantar balik Kerala, India.

buloh said...

Nazri said...

ini satu lagi isu yg tak mencabar minda.artikel ni cukup memboringkan dan berasa 'tawar hati' nak buat ulasan.

woi bahalol,

kalau dah mati akal tak tau nak jawab apa..., terus terang je.. toksah nak pusing2 macam mamak tu jugak, kata isu tak mencabar la, tak merangsang minda la... sebab semua org tau bilamasa yg minda ko terangsang.... sebab ko memang bahalul... kalau benda lain yang terangsang tu aku percayalah.. tu pun dengan bik ma... , hahaha.. tak pun jamaliah ronggeng.. ntah meronggeng ke manalah si jamaliah tu skrg ....

Nazri said...

a. kalau bukan krn jasa Tun Mahathir, Malaysia takkan membangun spt skg.
b. kalau bukan krn jasa Tun Mahathir, org melayu takkan cerdik/maju spt kaum-kaum lain kat Malaysia.
c. kalau bukan krn jasa Tun Mahathir, Malaysia takkan terkenal di seluruh dunia.
d. kalau bukan krn jasa Tun Mahathir, anak-anak melayu tak mungkin berpeluang melanjutkan pelajaran ke luar negara.
e. kalau bukan krn jasa Tun Mahathir, rakyat Malaysia tak mungkin menikmati keindahan menara berkembar yg begitu sergam indah yg menjadi lambang kemegahan negara.
f. kalau bukan krn jasa Tun Mahathir, MARA tak mungkin ditubuhkan utk menolong bumiputara tak kiralah dari segi pelajaran ataupun pinjaman utk perniagaan.

mmg banyak jasa Tun Mahathir telah taburkan utk pembangunan(kat atas tu hanya sebahagian je), jadi adalah TIDAK ADIL disebabkan kesalahan ataupun kesilapan yg tak seberapa yg Tun Mahathir lakukan terus kita menghukum bekas PM kesayangan rakyat Malaysia.jgn kita lupa bahawa jasa Tun Mahathir kpd negara tersangat jauh melebihi kesalahan yg tak seberapa yg dilakukannya.kadang-kadang aku kesian juga dgn Tun Mahathir yg menjadi mangsa kecaman yg berterusan drpd penyokong dan pemimpin PR yg tanggungjawab utk menjatuhkan maruah Tun Mahathir.diharap Tun Mahathir bersabarlah utk menghadapi dugaan Tuhan ni.

jai said...

Salam bro The MIND!!!

Mamak kutty ni ingat semua melayu mudah lupa macam melayu umno...

Mamak kutty ingat semua melayu boleh ditipu macam melayu umno...

Mamak kutty ni ingat semua melayu boleh dibodohkan macam melayu umno...

Lu silap la mahadey!!!

Kah kah kah...

Syabas bro The MIND!!!

jai said...

Nazrina Pondan Tua said...

ini satu lagi isu yg tak mencabar minda.artikel ni cukup memboringkan dan berasa 'tawar hati' nak buat ulasan.

Kah kah kah...

Woi pondan tua!!!

Ko ni tak malu ke???

Tak ada siapa pun yang mintak ko bagi komen kat sini hatta orang umno sekali pun.

Maklum la, komen ko semuanya komen bangang macam ko jugak!!!

Ko perasan ni je lebih!!!

Kah kah kah...

Bagi komen bahalol buat provokasi pondan tua lepas tu lari!!!

Tak ubah macam anjing kurap menyalak tak tentu pasal la ko ni!!!

Kah kah kah...

jai said...

Woi nazri pondan tua!!!

Ko nak tawar hati ke, manis hati ke, masin hati ke, masam hati ke, apa kami peduli???

Ko nak mampus pun kami tak ambik tau la woiii!!!

Kah kah kah...

Nazri said...

The Mind,

tindakkan ko menuduh Tun Mahathir ada kaitan dgn yahudi adalah satu perbuatan yg tidak bertanggungjawab dan amat dikesali.perbuatan ko yg menghina Tun Mahathir bermakna ko juga menghina pilihan rakyat Malaysia.kalau bukan krn sokongan rakyat Malaysia tak mungkin Tun Mahathir dpt menjadi PM selama 22 tahun.entah-entah bapa, datuk dan nenek engko pun merupakan penyokong Tun Mahathir.ko perlu ingat, kesenangan hidup ko skg adalah krn jasa Tun Mahathir juga.ko sepatutnya patut berterima kasih kpd Tun dan bukannya membuat tuduhan yg bukan-bukan terhadap Tun.aku tak sangka ko sanggup menghina bangsa yg seagama dgn ko sendiri hanya disebabkan oleh perbezaan fahaman politik.aku harap ko sedar akan kesilapan koni dan tak mengulangi lagi perbuatan yg sama di masa hadapan.

pezal said...

Salam,

Kena ingat jasa mamak nih... Klau dia x pecat Anwar 1998 dlu, smpai sekarang kita x sedar..

Anonymous said...

oi mangkok,

mana ada aku sama bangsa dengan mamak tuuuuu....keluarga dia lahir kat india la oi....mak bapak tok nek aku lahir kat Nusantara nih....ko jangan jadi siallah!

kalu dia sumbang saham kat yahud bagi agama Islam jadi pariah hari ini (agama TERRORIS), itu sudah cukup dia AKAN mendapat BALASAN dari Allah swt. Allah TAHU apa yang dia sudah buat untuk Yahudi!......dia memang bergelumang dengan Yahud sejak 1968 lagi....ini fakta yang di sahkan sendiri oleh Dr Henry Kissinger dalam biografinya......pegi bacalah oii...

pada 2001, bila dia kata anak2 palestine yang letupkan diri adalah terroris, adakah dia tahu kehidupan anak2 palestine tu?. Gua ada kenal seorang rakyat palestine (di USA pada tahun 1996)yang sendiri meramalkan akan berlaku fenomena suicide bombers ni (lebih 5 tahun sebelum ia berlaku!)....

kenapa?....

pasal pak arab ni ada sepupu dan anak2 buah yang masih hidup kat palestine sekarang..kehidupan mereka sudah terlalu terdesak....adik dan kakak mereka serta ibu2 dirogol hampir setiap hari oleh tentera sialan zionis.....

tindakan yang mereka buat itu adalah atas perasaan amat marah....maka hari ini, Israel sudah jadi KUBU....mudahlah untuk sembelih laknatullah2 ni bila tiba masanyer nanti....

jap lagi hancurlah sialan2 tu!

pezal,

he never sacked Anwar....In actuality, umno PLANNED AND KILLED Anwar in their OWN HOUSE!!!....the unseen hands of the Jews are leaving tell tale fingerprints....the Jews, mamak and umno will deny this....its ok.....

now umno knows what they get.....just like the jews who exterminate the palestinian peoples......

These are all facts....and they (mamak, umno and the Jews) knew it!

The MIND!!!

fidel castro said...

nazrina,
kalau THE MIND,BRO SOFI jadi pm mereka akan juga majukan negara....tap mahathir SENSARA KAN RAKYAT.kaya kan kroni, bunuh rakyat (tragedi memali) sepatutnya mahathir bertaubatdan jauhi politik,dambakan diri pada allah mohon di ampun kan dosa kerana membuat rakyat malaysia menderita. kalau mahathir anak jantan PULANGKAN DUIT DAN HARTA HAK RAKYAT yang diambil secara haram.

jai said...

Nazri Pondan Tua said...

f. kalau bukan krn jasa Tun Mahathir, MARA tak mungkin ditubuhkan utk menolong bumiputara tak kiralah dari segi pelajaran ataupun pinjaman utk perniagaan.

Kah kah kah...

Woi pondan tua!!!

Ko ni tau sejarah MARA ke tak tau???

Bila masa mamak tua mahadey tu tubuhkan MARA???

Mara ditubuhkan pada tahun 1966 la bahalol!!!

Link:

http://www.mara.gov.my/sejarah

Mamak tua tu belum jadi pm lagi la waktu tu bangang!!!

Pasal apa ko BODOH sangat???

Macam ni punya bodoh ada hati nak mengaku sebagai pelajar IPT???

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

Pondan tua ni takkan berani jawab punyaaa!!!

Ya ampuuunnnnnn...!!!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah...

Anonymous said...

"Don't forget, they (even) told lies to go to war"....so says the mamak semalam....

and YET, he is the Malaysian PM then who AGREES to ENDORSE the US to lead the war on Iraq!.....ini mamak sudah lupa apa dia buat dan kata masa itu!.....as muslims, we were ASKED by GOD to check the info from where it comes, its truth....jika seorang fasik membawa berita itu......to the mamak, YAHUD tu adalah 2 kali FASIK!....thank you tun....for listening to the FASIKs....and you have assisted them (the Jews) in making Islam the religion of the TERRORISTs!

and I never forgets what this man does, says....

The MIND!!!

amirmhd said...

The Mind:

aku ada suggestion, kenapa ko tak post komen2 and penulisan2 ko tentang TDM ni dlm blog dia ek? ko try www.chedet.cc, aku sure TDM akan reply komen2 ko... kalu ko brani la... ni citer blakang2 pe ada clas beb... takat kempen TDM tu agen Jew kat org2 yg mentality SRP/PMR bole laaa...

Ada brani? Ke nanti ko nak kena lari ke Kedutaan Turki jugak?

jai said...

amirmhd bahalol UMNgOk said...

The Mind:

aku ada suggestion, kenapa ko tak post komen2 and penulisan2 ko tentang TDM ni dlm blog dia ek? ko try www.chedet.cc, aku sure TDM akan reply komen2 ko... kalu ko brani la... ni citer blakang2 pe ada clas beb... takat kempen TDM tu agen Jew kat org2 yg mentality SRP/PMR bole laaa...

Ada brani? Ke nanti ko nak kena lari ke Kedutaan Turki jugak?

Kah kah kah...

Woi amirmhd bahalol UMNgOk!!!

Cakap macam budak2 la ko nih.

Buat cabaran macam budak hingusan!!!

Kah kah kah...

Konon komen berfakta, fakta KEPALA BAPAK ko namanya nih!!!

Kah kah kah...

Woi amirmhd bahalol UMNgOk!!!

Blog KR tatapan umum la bodoh, jadi apa bukti The MIND!!! berani cakap belakang???

Ko la yang sepatutnya bagi link pada mahadey bagi tau kami di KR kutuk dia, bodoh!!!

Kah kah kah...

LAWAK BETUL PENCACAI2 ANGKAT NAJIS UMNgOk KAT SINI!!!

PERANGAI MACAM BUDAK2!!!

Kah kah kah...

fidel castro said...

salam bro jai.
betul kata anda..KR ni bukannya penakut, kalau TDM rasa dengan nyanyok dia tu betul dipersilakan ke KR bila bila masa. buat saudara amir, sudah sudah lah menjilat sisa sia najis yang ada hari ini..rakyat dah mula positif dan mengenali siapa itu UMNO ( PENGKHIANAT MELAYU)

Kerajaan Rakyat said...

Salaam semua,

Kepada amirmhd, Saudara Jai sudah bacakan 'talkin' buat kamu..!!

Woi amirmhd bahalol UMNgOk!!!

Blog KR tatapan umum la bodoh, jadi apa bukti The MIND!!! berani cakap belakang???

- Saya cuma ingin menambah sedikit, sebenarnya pemikiran kamu telah digelapkan olih perasaan hasad dengki yang semakin menebal ditambah dengan sifat kamu yang suka berbohong...!!! Ingat apa kata kamu dulu, kamu mengaku neutral kononnya...! Dasar haprak, haprak jugalah...

Islam Agamaku & Malaysia Tanah Tumpah Darahku said...

kenapa perlu adenye perkasa, umno, pas, pakatan rakyat. adakah melayu yang berlainan parti politik itu berbeza kaumnya, agamanya. Ingatlah semua, melayu adalah Islam, tanpa adenye perbezaan agama. kenapa kita tidak boleh bersatu, walaupun berlainan politik,tp,kita perlu ingat kita menyembah Tuhan yang satu, yakni Allah S.W.T. Bangkitlah wahai umat Islam dan bersatu padulah. Jgnlah kita berpecah belah kerana disebabkan fahaman politik yang berbeza, bersatulah demi agama kita. Renungkan semula sejarah Islam, bagaimana Islam jatuh satu ketika dahulu,sedangkan Islam pada satu masa dahulu satu kuasa yang kuat, renungkanlah bagaimana Melaka boleh jatuh, sedangkan Melaka merupakan sebuah kerajaan yang kuat, ini tidak lain disebabkan perpecahan di antara satu sama lain. Ayuh, bangunlah, bersatu-padulah semula demi agama dan negara kita, sebelum ianya dijajah semula.

Anak Melayu said...

Tenang dan bersabar dalam menilai sesuatu perkara tanpa caci maki itulah sifat mukmin yang sejati, semoga kita senantiasa diberi pertunjuk taufik dan hidayah dari ALLAH s.w.t ~ AMIN

Anonymous said...

bangang banget lue nazri kahkah..gue udah bilang jgn dilihatkan sgt kebangangan lue. Skrg lue udah keney. Kehkeh..capek gue..semua kerana mamak kutey..bkn krn Allah kah3 bisul ats pala.

jat said...

to nazri tongong...

22 tahon jasa dia tu jer?????????????
haha..ekonomi ketinggalan.korea da jauh kedepan..
universiti...haha...no 200 ja...NUS (UM singapore dulu) skrg da 30 top world... no 10 top world in engineering...takat wat bangunan...aku jadi pm...aku sign dokumen..projek pon jalan..perobeh duit rakyat jer

Anonymous said...

sampai satu ketika mungkin bila tanya dah makan tun?. jawabnya belummmmmm. padahal baruje dah makan.
takde pun kalau nak tengok jasenya pade rakyat. projek udang di kedah lingkup. projek putrajaya untuk rakyat tak berjaya. projek jambatan bengkok terus bengkok. projek bakun bungkus. pada eranya mata wang ringgit jatuh merudum. dia salahkan soros. sebenarnya dia bodoh ekonomi. banyak lagi.....
yang nampak jasanye, buat kialng arak yang saya nampak.