Pilihan raya kecil N25 Kajang. Kita semua perlukan Anwar Ibrahim ~ Sofi, Kerajaan Rakyat

Monday, July 18, 2011

Cincin RM24.45 juta itu bukan milik Rosmah Mansor, hanya untuk pameran

Selagi Umno/BN terajui negara ini... selagi itulah hasil negara akan terus dirompak mereka... sebabnya mudah... semua ketua agensi penguatkuasa kerajaan ..... BACUL !!!

Polis dengan rasuah dan peras-ugutnya.
Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia sudah tukar jadi ... Suruhanjaya Pengamal Rasuah Malaysia.

Sekarang pasukan penyelamat sudah bertindak... bertindak menyelamatkan Rosmah Mansor... Haritu Utusan kata Rosmah Mansor beli cincin belian tu guna duit simpanan dia (klik di sini)... harini unit penyelamat khas sudah kona baring.....
Photos and & Videos Bersih 2.0 Menangi iPad ( Klik di sini ) 

Sejak kali pertama sebahagian bukti mengenai belian RM24.45 j itu didedahkan bukan sedikit puak-puak pengampu Imelda Rosmah muncul untuk membuat pembelaan.

Antara pembelaan 'segera' yang dihamburkan ialah
  • gambar screen komputer itu kononya palsu dan dah diubah suai
  • A. Krishnan tidak wujud
  • tidak ada belian semahal RM24.45 j
Namun apabila SAMM tampil membuat laporan SPRM dan SPRM bertindak dengan 'menahan' individu yang namanya terdapat dalam sistem komputer tersebut, ini telah membuktikan bahawa pendedahan itu bukan palsu. Maka 'pengampu' terpaksa memasuki episod baru membuat pembelaan mengampu untuk membuktikan mereka membuat kerja.

Kita juga harus faham bukan sedikit yang dilaburkan oleh regim atau bagi pihak regim dalam memenangi perang cyber ini.

SPRM telah menahan A.Krishnan dan siasatan berkisar kepada bagaimana belian tersebut boleh dibawa masuk dengan cukai 'RM0' sahaja. Nampak sangat SPRM tidak membuat kerja rumah dengan betul. Memang menurut undang - undang yang telah dipinda oleh Najib dalam membentangkan belanjawan belian, perhiasan serta pakaian (termasuk yang mewah) tidak lagi dikenakan cukai. Adakah pindaan cukai itu untuk memenuhi selera individu tertentu ? Namun sesuatu yang amat berharga diperolehi dari tindakan SPRM ini ialah SPRM membuktikan bahawa data dari sistem kastam mengenai belian RM 24.4 j itu benar wujud dan bukan palsu.

Sebaik sahaja siasatan SPRM bermula maka sistem kastam di Kargo, KLIA telah 'down' hampir 3 jam. Kakitangan agen pengurusan kargo tidak lagi boleh mengakses sistem kastam seperti biasa selepas itu, perbagai 'syarat' dikenakan semuanya dijalankan secara 'manual'. Satu perkeliling ditampal mengenai perkara ini di papan kenyataan di Kargo, KLIA tetapi hanya beberapa jam dan ditanggalkan kembali mungkin kerana tidak mahu 'arahan rasmi' ini bocor. Ramai kakitangan agen pengurusan kargo marah kerana kerja yang seharusnya boleh selesai dengan mudah tetapi kini susah seperti mahu menyelindungkan sesuatu.

Kami telah menjangkakan sebelum ini pun data dalam sistem ini mungkin saja akan dipadamkan atau dipinda untuk menjaga Imelda Rosmah. Bayangkan dalam kes lebih serius iaitu kes pembunuhan Altantuya rekod imegresen pun boleh dipadamkan.

Najib pernah bersumpah dengan nama Allah bukan sahaja tidak pernah jumpa malah tidak pernah kenal dengan Altantuya, tetapi sehingga kini masih berdiam dengan cabaran YB Saifuddin Nasution Ismail yang mencabar Najib menafikan yang Najib pernah bersama naik satu penerbangan dengan Altantuya.

Kini selepas sistem kastam 'down' hampir 3 jam, semalam muncul pula borang asal (hanya boleh dicetak oleh pegawai tinggi kastam atau agen pengurusan terlibat) transaksi membawa masuk belian RM 24.45 j tersebut dan muncul juga kononya borang 2, kastam yang kononya membuktikan belian itu dibawa keluar ke Singapura 4 hari selepas belian itu masuk.

Kononya belian itu hanya untuk pameran belian yang dibuat di rumah VVIP sahaja dan kemudian dibawa keluar semula ke Singapura.

Menurut sumber dalaman kita yang meragui mengenai kewujudan borang kedua tersebut menyatakan

kalau tengok kat borang 2 Kastam yang muncul selepas sistem kastam 'down', belian tersebut keluar guna hand carry dan borang secara 'manual' keluar ke Singapura...cuba lihat betul-betul kenapa FOB tak sama!!! sedangkan FOB adalah nilai sebenar barang mengikut invoice...mustahil atau tidak barang yg keluar nie barang lain sikit (yg murah sikit)...lagi satu cuba tgk maklumat asal yg kita dapat no invoice tak sama!!! Nombor daftar ROC Jacob & co pun tak sama!!! Sepatutnya jika barang masuk untuk pameran dan sebagainya seharusnya ada terma ikrar, tetapi sebaliknya dalam sistem kastam ketika belian itu masuk lansung tidak wujud sebarang terma ikrar hanya untuk pameran dan akan dibawa keluar semula.
Kini mungkinkah mereka sedang bersungguh - sungguh ingin mencari rumah VVIP mana yang akan direkayasa sebagai tempat konon telah diadakan pameran 'sulit' tersebut. Sudah tentu akan disusun tetamu-tetamu sulit untuk membuktikan telah diadakan pameran sulit tersebut.

Kalau tak betul hari pertama lagi Imelda dah muncul nafi. Sekarang ini dijemput Imelda Rosmah tampil untuk menyatakan sepatah dua kata mengenai perkara ini.

Bagaimana pula dengan gelang 'zebra' dan jam 'zebra' (klick di sini) yang juga keluaran Jacob & co yang jelas ada gambar Imelda Rosmah menggunakannya ? Adakah Jacob & co hanya bagi pinjam kerana dia terpulih menjadi duta produk Jacon & co ? - cheguBard



Mesti tonton - Salute, she really brave

Must read PM Najib's tyranny draws focus on bribes, murder



13 comments:

Nazri said...

skg apa masalahnya ni?lantak DSRMlah beliau nak beli cincin sehingga mencecah RM1 billion sekalipun.beliau ada wang jadi beliau boleh beli apa yg beliau suka.barang kemas yg dibeli oleh DSRM ni menggunakan duitnya sendiri jadi apa yg PR tak puas lagi ni?sebab tu aku cakap PR terutamanya yg berbangsa melayu suka sgt dengki dgn kemewahan dimiliki oleh org lain.PR menuduh yg DSRM membeli barangan kemas dgn menggunakan wang rakyat tapi apa bukti yg menyokong dakwaan PR ni?kalau ada bukti sila kemukakan jgn tuduh secara membabi buta.aku tak tahulah kenapa semakin hari semakin menyampah/meluat aku dgn PR ni.

anti Nazri n rosmah said...

Alahai Nazri..kau ni, kalaulah si Rosmah mampu xde masalahnye. Persoalannya mana dia dpt duit byk tu? Gaji laki dia pun bape duit sethn? Kalau bisnes pun, patutnye kena declare bape income etc. Macam politician org putih buat. Kena transparent. Kau ni Nazri pikiaqla

masree said...

Sokong Nazri

Deme tu dah tak de isu bro.... yang tuduh dia orang, yang percaya pun dia orang, gasak mike lah, propaganda... doa kering ajerr... aku ada satu undi sampai mampuih aku tak kasi sama PR... he he

Penggali Kubuq said...

Persoalannya mana dia dapat duit sebanyak itu? kerja apa dia buat sampai mampu kumpul duit sebanyak itu sedang suaminya hanya jadi PM sejak 2009? Ds Hasmah, Jeanne Abdullah tak pernah ada isu2 camni.. Ko tu buta hati agaknya..

Penggali Kubuq said...

Begitulah juga kami di PR semakin jelak, meluat,menyampah gedik tahap maksimum kepada Rosamah Mansur (RM).. lebih geli dan jijik bila ada lagi org2 yg nak pula menyokong dia.. dah terpikat dengan punggung gebu lagi montok dia agaknya..

Dunia Madani said...

ape nak heran bro...penyangak mestilah tolong perompak....wahai pro R...dia mesti istihar harta dia..mewah melampau.... teringat imelda marcos

gayah said...

si nazri bangang bodoh nak mampus,ada otak letak kat lutut.tulah jadinye puak2 umnoparno ni.duit simpan sekit2 sejak kecik,kata utusansex.serenget sari kali ngan umur big mama smpi skrg berapa jumlahnye.aku dah kira 1212 kali big mama mampus baru boleh kumpul 24.5juta rm tu.klu 24.5 juta usd ko kira sendiri la nazri bangang....

Anonymous said...

cayalah nazri,
ni kompom terlebih makan nasi kangkang rosmah ni haha,
berapa kuali ko telan haha

Anonymous said...

x sangka masih ada rakyat malaysia di zaman millenium sebodoh nazri....agak2 rosmah tu belanja berapa ratus ribu gi sekolah ek,boleh menabung dari kecik nak beli cincin harga berpuluh juta??

Anonymous said...

wakaka....aduhai nazri...pemikiran kao tahap super bahalul...sedap ke nasi tu...kao makan dg masree ke....wakaka...

nazra said...

aku tak reti nak komen cuma nak baitau...........yg benama nazri tu mcm bebal dan bodoh je aku nampak!

jai said...

Nazrina Lembu PONDAN said...

skg apa masalahnya ni?lantak DSRMlah beliau nak beli cincin sehingga mencecah RM1 billion sekalipun.beliau ada wang jadi beliau boleh beli apa yg beliau suka.barang kemas yg dibeli oleh DSRM ni menggunakan duitnya sendiri jadi apa yg PR tak puas lagi ni?sebab tu aku cakap PR terutamanya yg berbangsa melayu suka sgt dengki dgn kemewahan dimiliki oleh org lain.PR menuduh yg DSRM membeli barangan kemas dgn menggunakan wang rakyat tapi apa bukti yg menyokong dakwaan PR ni?kalau ada bukti sila kemukakan jgn tuduh secara membabi buta.aku tak tahulah kenapa semakin hari semakin menyampah/meluat aku dgn PR ni.

Kah kah kah...

Woi lembu PONDAN sial!!!

Roswah ada wang???

Dia anak jutawan mana???

Dia buat bisnes apa???

Dia berhak dapat elaun ke???

MAMPUS KO TAK BOLEH JAWAB SEBAB KO TAU KO MANUSIA BODOH BEROTAKKAN LEMBU!!!

Kah kah kah...

Woi lembu PONDAN sial!!!

Menyampah2 dengan PR pun ko hari2 tunjuk bodoh kat blog PR apasal???

Sebab ko memang bodoh dari dulu, kini dan selamanya, betul tak lembu PONDAN SIAL???

Kah kah kah...

Anonymous said...

nazri oh nazri ko ni nak cakap banggang bole dikata kan banggang nak kata bahlol pon bole jugak..ade ke menabung dari kecik bole dapat 24juta?

ko ingat 24juta rupiah ke?mati idup balik 8kali si rosmah pon belum tentu leh dapat 24juta..so income dia bole dapat dari sapa kalau bukan najib?

pikir guna akal la jangan melalak macam anjing suruhan najib..haha.