Monday, July 30, 2012

Biasan Rindu: Seribu Bintang

Biasan Rindu: Seribu Bintang 
~ Alleycats ~



Letak gambar ini, tiada yang cemburu... ahakzzz
Ingin kupergi jauh darimu
Agar kukenal erti rindu ini
Ingin aku menyelami jiwamu
Agar kukenal dirimu kasih

Ingin aku membenci dirimu
Tapi kebencian tiada padaku
Walau apa yang kau sangkakan
Aku tetap cinta padamu

Telah lama kuhidup melara
Telah kugagal dalam bercinta
Kini kau datang dengan seribu bintang
Bintang yang dulu sembunyi
Bintang yang tiada bererti

Kalau kau sudi menyentuhi hatiku
Aku kan selalu dekat padaku
Tapi jangan kau hanya cuba
Untuk mempermainkan cintaku

Jangan permainkan cintaku
Biarkan gelora melanda hati. Biarkan tangisan merintih. Begitulah pedihnya. Jiwa oh kasih. Kiranya panas yang kuharapkan. Tetapi derita yang tiba. Begitulah suratan hidup. Insan bercinta. Dulu aku pernah menderita ..
Hakikat Sebuah Cinta Aku adalah insan yang tak punya. Cuma rasa cinta membara. Lalu tercipta rinduku padanya. Kerana cinta bahagia. Pujangga menyatakan oh cinta berharga. Dari emas dan permata. Lalu ku bawa cinta 
Bila cinta didusta. Hati mula gelisah. Hilang kekasih hati. Hidup jadi merana. Insan jadi idaman. Kini dimilik orang. Cinta yang diimpikan. Putus di tengah jalan. Terpaksa mengalah. Mengapa menyinta. Andainya tak setia ..
Terkapar bersama cinta yang hilang. Dalam keriuhan kota. Jiwa terasa kontang. Dalam badai bicara. Aku terkapar seorang. Dalam perjalanan yang panjang. Aku seakan mengesot songsang. Ibarat ikan tiada berinsang ...