Sunday, September 16, 2012

Bacaan Dewasa Sahaja: Kajian erangan wanita semasa hubungan intim

AMARAN: Ini adalah bacaan dewasa sahaja. 
Jangan baca seterusnya jika anda tidak berfikiran terbuka atau tidak matang
 Bacaan dewasa sahaja. erangan wanita semasa hubungan intim

Kajian oleh University of Central Lancashire: 
"Erangan aahhh dan orgasme wanita"


Erangan wanita semasa hubungan intim ternyata bukan saja menandakan bahwa ia berada di tengah-tengah kepuasaan dan kenikmatan atas tindakan seksual yang dilakukan. Erangan ternyata juga sengaja dilakukan wanita untuk membantu member kepuasan kepada pasangannya mencapai klimaks.

Ini adalah hasil daripada kajian terbaru yang dilakukan oleh  University of Central Lancashire, Preston, Lancashire, England.


Seperti dipetik dari The New York Times, penelitian ini dilakukan terhadap 71 wanita. Penelitian ini bertujuan mengidentifikasi apakah ekspresi vokal wanita semasa hubungan seksual dipicu orgasme atau terjadi secara berasingan.

Kebanyakan wanita yang disurvey mengatakan bahwa mereka telah atau boleh mencapai orgasme semasa  foreplay, tetapi yang paling mungkin suara erangan mereka ciptakan semasa pasangan mereka berusaha mencapai klimaks.

Para pengkaji percaya alasan untuk perbedaan ini adalah bahwa perempuan "memanipulasi perilaku pasangannya untuk keuntungan mereka".

"Pemisahan waktu antara wanita mengalami orgasme dan semasa suara erangan berahi, aaaahhhhhh, itu terjadi, jelas menunjukkan wanita dengan sengaja mengerang untuk meningkatkan rasa ghairah dirinya sendiri dan pasangannya" ujar para pengkaji dalam tulisannya.

"Perempuan nampaknya bersuara tidak hanya mengekspresikan kenikmatan mereka sendiri, tapi begitu banyak untuk membantu klimaks pasangan mereka," kata Dr John M. Grohol.

"Mungkin vokalisasi erangan aahhhh, yess atau vokal-vokal sensual lainnya adalah sebahagian dari kaedah  seksual ideal, atau setidaknya dilakukan disebabkan tanggapan apa yang wanita percaya pasangan lelaki mereka inginkan," tambah Dr. John M. Grohol.


Dr. Grohol is the author of The Insider's Guide to Mental Health Resources Online (Guilford, 1996-2003), a published researcher, and sits on the editorial boards for the CyberPsychology & Behavior and theJournal of Online Behavior. He has also sat on the editorial board of the Journal of Medical Internet Research. He is also a founding member, fellow and the first president of the International Society for Mental Health Online. He is a founding member and Treasurer of the Society for Participatory Medicine. Dr. Grohol has chaired and presented at over three dozen symposia about online mental health and psychology at American Psychological Association conventions and for others.
Makanan Pedas Mampu Membangkitkan Gairah Seksual. 
Meskipun kurang selesa dengan cara itu, suami mungkin mengawal perasaan dan tidak menyuarakan apa yang menjengkelkannya kepada pihak isteri demi menjaga hatinya.
Buku ini ditulis setelah menganalisa lebih dari satu miliar pencarian di mesin pencari untuk mengidentifikasi hasrat seksual yang paling populer. 
Onani atau juga dikenali sebagai masturbasi (melancap), adalah rangsangan seksual yang sengaja dilakukan oleh wanita pada organ kelaminnya untuk memperoleh kenikmatan dan kepuasan seksual.
Aktiviti seksual yang bagus bermakna anda mempunyai kesihatan fizikal yang baik. Membuat hubungan seks 2-3 kali seminggu dikaitkan dengan tahap antibodi A yang tinggi yang melindungi kita dari demam dan jangkitan ...