Kita semua perlukan Anwar Ibrahim ~ Sofi, Kerajaan Rakyat

Wednesday, October 10, 2012

Membaca Shahrizat Abdul Jalil dari tutur dan raut wajahnya

Ada tiga perkara yang mudah difahami bila membaca laporan mahkamah oleh Malaysiakini berkaitan perbicaraan rasuah dan penyelewengan kuasa melibatkan bekas menteri (regim Umno) pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Sebagai maklumat, mangkok hayun bekas menteri ini semasa menjadi penasihat hal ehwal wanita kepada ketua syaitan, gaji bulanannya sebanyak RM33,727.20
Shahrizat Abdul Jalil


1 ~ Bila Shahrizat Jalil kata dia tidak malu; itu menunjukkan dia jujur sebab dia mengaku bahawa dia memang jenis perempuan tidak tahu malu. Dalam ertikata lain, perasuah mana tahu malu!



2 ~ Bila Shahrizat Jalil kata dia tidak tahu terperinci berkaitan bidaan yang dimasuki oleh suaminya untuk menguruskan projek feedlot; ini membayangkan dia cuba merangka agenda penipuan dengan mengolah keraguan. Ada kemungkinan juga Shahrizat Jalil tersilap maksud, dia mungkin cuba memberitahu mahkamah, dia sebenarnya tidak tahu berapa inci suaminya masuki dia kerna dia dalam keadaan separa sedar!

3 ~ Melihat kepada cemek rautnya; ilmu firazat menyuratkan, ia menggambarkan pemiliknya seorang yang sukar dipercayai dan hipokrit.