Thursday, June 20, 2013

Merintis hari menuju Barzakh yang hakiki

Dalam merintis hari
Dalam merintis hari
bersama airmata di pipi
aku munajati redha Illahi
agar kehidupan ini diberkati

Dalam merintis hari
kekadang lidah mengkhianati
kerna musuh dalam diri
hati yang jarang dicuci

Dalam merintis hari
sejarah silam segar kembali
pengorbanan ayah ibu mithali
sejak nuftah kejadian diri
aku sedar mereka telah kembali
kembali ke tempat asal azali

Dalam merintis hari
doaku tanpa henti
buat mereka yang aku kasihi
agar di Firdaus mereka diami

Dalam merintis hari
aku melakar bicara hati
buat sahabat yang aku kenali
tika meniti duka menantang suka
kekadang terguris hati tanpa disangka
maafi aku kerna silap terlanjur kata

Dalam merintis hari
nafas seakan terhenti
mengenang kerdilnya diri
menuju Barzakh alam hakiki

Sofi ~ Kerajaan Rakyat
Tropicana, Damansara.
10:10pm 19062013.